Didi Global Türkiye Kurucusu Kemal KOÇ gündeme dair açıklamalarda bulundu.

Didi Global Türkiye Kurucusu Kemal KOÇ gündeme dair açıklamalarda bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında alınan en son kararla 2500 uygulama tabanlı yeni taksi taşımacılığını değerlendiren KOÇ yaptığı açıklamada;

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında alınan en son kararla 2500 uygulama tabanlı yeni taksi taşımacılığını değerlendiren KOÇ yaptığı açıklamada; "Vatandaşın memnun olacağı ve İstanbul'da yolcu taşımacılığındaki kangreni bitirecek kararları alması gereken Ukome, maalesef aldığı son kararı ile adeta yangının üzerine benzin dökmeyi tercih etmiştir. Ukome ya da Ulaştırma bakanlığımızın aldığı bu tip stratejik kararlarda amaç belli bir zümreyi ve rantı mutlu etmek olmamalı ve artık tüm Dünya'da olduğu gibi seyahat özgürlüğünün yolu açılmalı. İnsanlar artık son yıllarda özellikle İstanbul'da yolculuklarını çok zor şartlarda gerçekleştirmek zorunda kalıyor. İnsanlar paraları ile rezillik yaşıyor, hakaret işitiyor hatta dayak yiyor. Bunlar medeni toplumlarda kabul asla kabul edilemez ve hemen cezasının verilmesi gereken işler olmasına rağmen bu sisteme 2500 taksi daha dahil edilerek çözüme kavuşturulacağı düşünülüyor. Artık kabul etmek lazım Taksilerden şikayetçi olan insanları yine sadece taksilerle yolculuğa mahkûm edemezsiniz.

İnsanlar artık paylaşımlı yolculuğun önünün açılmasını talep etmektedir. Artık bu sese gerek belediyelerimizin ve gerekse Ulaştırma bakanlığımızın kulak vermesi gerekmektedir. Şunu unutmamalı bahsettiğimiz paylaşımlı yolculuk sadece ülkemizde uygulanması talep edilen kimsenin bilmediği bir sistem değildir. Gelişmiş ülkeleri bırakın gelişmekte olan hatta az gelişmiş bir çok ülkede aktif olarak sistem kullanılmaktadır. Konu sadece Didi , Uber, Martı Tag ya da diğer Paylaşımlı Yolculuk uygulamaları değildir. Konu hizmet alan yolcuların en güvenli şekilde , en uygun fiyatlarla ve en kısa zamanda yolculuklarını tamamlayabilmeleridir. Bu konu aslında devletimiz açısından da önemli bir konudur. Devletimiz Paylaşımlı Yolculuk sitemine onay verdiğinde en çok kayıtsız olan ve vergi kaçakçılığına uygun olan ve vergisini kuruşu kuruşuna tam alacak olduğu bir sisteme onay verecektir.

Son sözüm, bu ülkenin asil insanları her şeyde kaliteli bir yaşamı hak ettiği gibi, kaliteli bir yolculuğu ve hizmeti hak ediyor. Bu sebeple de Devletimizin ve Belediyelerimizin artık bazı zümrelerin rant telaşına izin vermeden Paylaşımlı yolculuğun önünü açacağına inanıyoruz. "dedi.

Tüm Dünyada Paylaşımlı yolculuk kanunlarının olduğu ülkeleri incelediğimizde şu an 151 ülkede Paylaşımlı Yolculuk kanunun olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle gelişmiş ülkelerde sistem sağlıklı işliyor. Sistemle yolculuk yapan insanların memnuniyet oranı ülkemizdeki taksi yolculuğundaki memnuniyetin aksine %90'lar üzerinde. Paylaşımlı Yolculuk tercih eden insanların yaşadğı 2 büyü ülke olan ABD'de 3 kişiden 2'si, Çin'de ise 5 kişiden 4'ü Paylaşımlı Yolculuk sistemini tercih etmektedir. Türkiye'de de insanlar sistemin bir an önce Kanunlaşmasını bekliyor.

Puan Durumu

TAKIMLAROP
1.GALATASARAY A.Ş.1951
2.FENERBAHÇE A.Ş.1945
3.REEDER SAMSUNSPOR1937
4.GÖZTEPE A.Ş.1934
5.İKAS EYÜPSPOR1933
6.BEŞİKTAŞ A.Ş.1931
7.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ1929
8.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş.1926
9.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş.1924
10.TRABZONSPOR A.Ş.1822
11.CORENDON ALANYASPOR1922
12.KASIMPAŞA A.Ş.1922
13.TÜMOSAN KONYASPOR1921
14.ONVO ANTALYASPOR1921
15.NET GLOBAL SİVASSPOR1820
16.SİPAY BODRUM FK1916
17.BELLONA KAYSERİSPOR1816
18.ATAKAŞ HATAYSPOR1910
19.ADANA DEMİRSPOR A.Ş.195