Beddua...

 Beddua...

Beddua...

Bazıları sanıyor ki, yaptıkları fenalıklar yanlarına kar kalacak!.. "Etme-bulma dünyası" diye boşuna dememişler!.. Bir baksalar görecekler oysa... Ayakları taşa takıldığında kalplerini yoklayanlar her şeyin farkında... "Beddua" adlı öykümle başbaşa bırakıyorum sizleri... * * * Kasvetli bir havaydı.Yağmur ha yağdı, ha yağacaktı. Meteorolojiye göre sağanak yağış bekleniyordu. Pardösüsünü giydi, dışarı çıktı. Oğlu, "şemsiyeni al baba, ıslanma" diye seslendi. Babası duymadı. Dükkandan çıktı, babasının arkasından koştu. Şemsiyeyi verecekti ama babası çoktan gözden kaybolmuştu. Mustafa Bey, Eski Sanayi Sitesi'nden Doğu Park'a geçti. O gün Doğu Park tenhaydı. Dalgalar sahili dövüyordu. Yorulmuştu, bir ağaca yaslandı. Yapraklara vuran yağmurun sesi, ona müthiş bir huzur vermişti. Böyle bir hissi, gençlik yıllarında yaşamıştı. Komşu kızına aşık olduğu zamanlardı. Onun için hayatın tek anlamıydı Ayşegül. Bir gülüşü her şeye bedeldi. Ayşegül ile okul yolunda birlikte yürüdüğünde, dünyalar onun oluyordu. Ne günlerdi o günler. Ağacın altında değildi artık. Sahilde anılarıyla birlikte yürüyordu. Yağmuru hissetmiyordu bile. "Zaman ne çabuk geçti" dedi kendi kendine. Biri kız, iki çocuğu vardı. Çocukları evlenmişti. Oğlundan bir torun bekliyordu. Mustafa Bey, gençliğinde özendiği her şeye sahipti. Çevresinde de sevilen bir insandı. Onu tanıyanlar "gıpta" ediyordu. Oysa içinde kopan fırtınalardan kimsenin haberi yoktu. Mustafa Bey, aslında mutsuzdu. Sıkıntılarını içine hapsediyor, firar etmek istediğinde kendini sahilde buluyordu. Onun ruh halini anlayan bir tek insan, annesi idi. Muhteşem bir kadındı. Mustafa Bey, babası öldükten sonra en büyük dayanağı olan annesini de kaybetmişti. Tek sırdaşı ağabeyi Yasin'di. Çıkarsız seviyorlardı birbirlerini. Aralarındaki yaş farkına rağmen karakterleri firesiz örtüşüyordu. Ağabeyini aradı telefonla. Sahilde yürüdüğünü söyledi. Ağabeyi, hasta olabileceğini ve eve gitmesini tembihledi. O lafını değiştirip, "Neden böyle oluyor abi?" dedi. "Her şeyimi verdim, eksiğim nerede?" Karısı Sacide'nin 40 yıldır "medcezir" ruh halini çözemiyordu. Anne sevgisi mi ağır basıyordu. Ya da annesi gibi olamadığı için mi Sacide ile mutlu değildi. Bu soruları çok sormuştu kendi kendine. Ağabeyi. "Ne sen suçlu ne de karın" dediğinde, Mustafa Bey şaşırdı. "Beddua var kardeşim" Mustafa Bey bu sözlere alınır gibi oldu. "Kime ne yanlış yaptım abi" diyerek, tepki gösterdi. "Senden değil" dedi. Mustafa Bey, daha da meraklanmıştı. Ağabeyi ne demek istiyordu? "Babam, çok sevdiği bir arkadaşının boşanma davasında yalan söylemişti. Sanırım o kadının bedduası var." Mustafa Bey, ilk kez duymuştu bunu. Ağabeyi Yasin'in de ailevi sıkıntıları olmuştu. Benzer şeyleri yaşadıklarını söyledi ağabeyi. "Ama abi, babam 5 vakit namazını kılan dindar bir insandı. Nasıl yalan söyleyebildi?" diye sordu. Yasin, "Çok yakın arkadaşıydı. Onun asla yalan söylemeyeceğine inanmıştı. Yoksa asla böyle bir şey yapmazdı" dedi. Bu olayın üzerinden 70 yıl geçmişti. Mustafa Bey, o zaman dünyada bile yoktu. "Benim ne günahım var?" dedi. Yasin,"Senin günahın yok elbette ama alacağın bir ders var. İftira atmanın bedelinin ne kadar ağır olduğunu daha iyi kavramadın mı?" dedi. Mustafa Bey telefonu kapattı. Hava çoktan kararmıştı. Akşam ezanı okunuyordu. Site Camii'ne doğru yürürken, hayatı film şeridi gibi geçti gözünün önünden. Bilmeden de olsa beddua alıp almadığını düşündü. Çocuklarını çok seviyordu. Onların kendi yanlışı yüzünden mutsuz olmasını asla istemiyordu. Caminin avlusuna gelmişti. Onu bu halde gören İmam Hüseyin, sordu: "Bu ne hal abi". Hiçbir şey demedi Mustafa Bey. Pardösüsünü çıkardı. Abdestini aldı. Caminin merdivenlerinden çıkarken, yalan ve düzenbazlıkla zengin olmuş insanlar aklına geldi. O ailelerin çocuklarından neler çektiklerini hatırladı. Böyle bir hayatı yaşamak istemezdi. İki çocuğu ve karısı, onun yüzünü kızartacak hiçbir şey yapmamıştı. "Şükür Allahım" dedi. Ve namazdan çıktıktan sonra dükkana uğramadan bir demet papatya yaptırıp, evinin yolunu tuttu. * * * Bugününüz dünden daha iyi olsun. Huzurlu ve sağlıklı günler dileğiyle...

Puan Durumu

TAKIMLAROP
1.GALATASARAY A.Ş.3477
2.FENERBAHÇE A.Ş.3474
3.TRABZONSPOR A.Ş.3469
4.BEŞİKTAŞ A.Ş.3460
5.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ3457
6.GÖZTEPE A.Ş.3455
7.SAMSUNSPOR A.Ş.3451
8.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş.3441
9.TÜMOSAN KONYASPOR3440
10.KOCAELİSPOR3437
11.CORENDON ALANYASPOR3437
12.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş.3437
13.KASIMPAŞA A.Ş.3435
14.NATURA DÜNYASI GENÇLERBİRLİĞİ3434
15.İKAS EYÜPSPOR3433
16.HESAP.COM ANTALYASPOR3432
17.ZECORNER KAYSERİSPOR3430
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK3430